vineri, 30 mai 2008

Texas Driving

Se conduce fain in TX: sosele largi, de foarte buna calitate, masini putine de obicei, semne vizibile... benzina cica ar fi scumpa, asta dupa idea americanilor: aproape 4 dolari pe galon, adica cam 1 dolar pe litru... ia-s invita putin in Europa sa vada cum e: in Amsterdam era 1,7 euro / litru saptamina trecuta!

Permisul de conducere trebuie luat in 30 de zile dupa ce intri in Texas (nu in USA :). Daca trebuie SSN-ul pt chestia asta nu e prea clar: pe site-ul Department of Public Safety scrie clar ca da, toti cei pe care i-am intrebat pe aici zic ca nu. Banuiesc ca o sa le fac o vizita si o sa vad cu ochii mei. Cica daca te duci devreme poti sa termini toata povestea in citeva ore: test scris, test practic, depunere de acte si eliberare de permis provizoriu. Ala de-adevaratelea vine in citeva saptamini.

Asa ca deci, m-am apucat de studiat legea locala... banuiesc ca-i lege, desi pe docoment scrie handbook... ca doar n-o fi decret cum era pe la noi! In primul rind eram curios sa nu fie ceva manevre curioase gen Cipru unde imi amintesc si acum ca exista o chestie tare ciudata de intors masina in intersectie, faza la care taiai calea tuturor care ar fi avut treaba pe acolo. (Pt fostii/actualii ciprioti cetitori de blog, mai stie careva cum ii zicea?!)

Astia se pare ca n-au asa ceva... pe pagina a 2-a e un nene cu ochelari (fara palarie de cowboy din pacate!) care ti se adreseaza cu "Dear Fellow Texan", la care io m-am simtit onorat si am cetit mai departe ca sa aflu ca sitemul de autostrazi din TX e cel mai mare din US, ca "my fellow texan" drivers fac cam 187 miliard de mile intr-un an (!) si ca e musai sa-mi aduc contributia personala la siguranta traficului... si anume cum? Pai zice tot domnu cu ochelari: cetind mai departe handbook-ul cu pricina!

Zis si facut, numai ca am observat ca sarisem chiar peste prima pagina din cartulie... ei, cind am dat foaia inapoi sa vad ce informatie vitala neglijasem pe prima pagina, mi-a cam trecut cheful de gluma... pen'ca iote ce zice la prima pagina:










Daca pt aruncat sticla de Cola pe geam iti dau $2000 amenda, ce draq se intimpla daca calci o veverita?! Ca astea oricum is mai numeroase ca oamenii pe aici...

Update: nici americanosii nu-s chiar zdraveni la bilutza: si la astia e voie sa semnalizezi cu mina! Si ziceam ca cipriotii is saraci cu duhu...