joi, 11 decembrie 2008

Gyration Universal Remote Control and Compact Keyboard

Am achizitionat jucaria cu pricina Simbata trecuta si trebuie sa zic ca deja am devenit un mare fan. Nu stiu cum m-am descurcat pina acum fara ea :)
Cum ziceam mai demult, mi-am construit un media center PC, care, impreuna cu un A/V receiver si boxele aferente, satisface cam toate nevoile mele multimedia. Nimic mai stresant insa decit sa trebuiasca tot timpul sa-mi misc fizicul pina la tastatura ca sa caut ceva pe web, sa ma intind dupa mouse ca sa pun un film sau sa trebuiasca sa caut si telecomanda receiverului ca sa modific volumul.
Si cum comoditatea e frate cu romanul iar burta incepea sa scada am luat masuri exemplare impotriva deplasatului pe cei citiva metri care ma despart de tastatura. Asa ca, in locul tastaturii si mouse-ului Logitech pe care le aveam, am achizitionat combinatia din titlu. Si Logitech-ul este wireless, numai ca astia, in inteligenta lor, au creat dispozitivele cu o raza de actiune de vreo 2 metri, ceea ce pentru un setup de home theater este total insuficient.

Anyways, Gyration propune ceva foarte interesant: o telecomanda/mouse si o tastatura compacta, cu raza de actiune de aproximativ 30 metri. Asta ar cam trebui sa ajunga, pentru ca de la 30 metri nu cred sa mai vezi ceva pe ecran, ca sa nu mai zic ca ar trebui sa ai o sufragerie cam mare :)
Tastatura e o tastatura si cam atit, insa este foarte comapacta (nu are taste numerice separate), cu un layout un pic schimbat (dar nu semnificativ si nu aiurea total cum am vazut la multe laptopuri) si, cel mai fain, are un suport pentru a o tine inclinata pentru easy typing care se dubleaza ca si cover cind nu folosesti tastatura (spre fericirea mea si supararea Soniei lipsita de una din ocupatiile preferate: batutul in taste, de preferinta cind incerc sa butonez si eu ceva :).
Telecomanda/mouse-ul este exact asa: mouse, pentru ca poti face tot ce poti face cu un mouse obisnuit si telecomanda, pentru ca poti comanda Windows Media Center si chiar si alte electronice pe care le mai ai prin casa. Cel mai cool: mouse-ul misca cursorul pe principiul controllerul-ui de la Nintendo Wii, are un accelerometru si se misca odata cu miscarea miinii. Am ajuns sa inteleg cu ocazia asta de ce e asa de incintata lumea de Wii :) Reactioneaza perfect la fiecare miscare si e foarte usor sa te obisnuiesti cu ea.
Partea de telecomanda suporta o multime de dispozitive pe care le auto-detecteaza. Daca DVD-ul, TV-ul sau receiverul tau nu e prin lista poti introduce codul manual, sau o poti pune in modul learning si preia codurile IR necesare de la telecomanda originala a dispozitivului. La fel ca telecomenzile universale de Logitech.

Asa ca acum pot sa stau linistit rastignit in fotoliu si sa browse-uiesc pe net sau prin colectia multimedia cu o singura telecomanda si o tastatura de dimensiuni onorabile :)

P.S.: Din nefericere nu stiu sa existe drivere de Linux, doar Mac si Windows par a fi suportate deocamdata, dar banuiesc ca o sa faca careva unele cit de curind.
P.P.S.: Gyration mai are o intreaga pletora de dispozitive pe acelasi principiu, ca de exemplu niste telecomenzi mai destepte si mouse-ii dedicati cu precizie mai mare.