miercuri, 10 septembrie 2008

Home Theater

Dupa multe vise destramate mai mult sau mai putin in fasa am reusit, in sfirsit, sa incropesc un home theater acceptabil.

Ce am achizitionat deocamdata:
  • A/V receiver Sony STR DG-1000... un monstruletz destul de serios care scoate 140W per canal in configuratie 7.1, are 2 intrari 1080p HDMI, decodare DTS 96, 24 NEO:6 si DOLBY Digital, EX, Prologic IIx, 2 zone, XM ready, neural surround, inputuri assignabile de toate soiurile, upconversion de la orice tip de semnal video la 1080i si output pe HDMI, si mai ales o calitate a sunetului impresionanta. Inainte am avut pt scurt timp un Yamaha RX-V663BL, care din pacate avea amplificatoarele pe surround stricate. Cum inlocuirea dura mult prea mult, am preferat un refund si am trecut la Sony. Ei bine, cel putin deocamdata, nu e nimic de regretat: desi nu sint deloc un fan al produselor Sony, DG-1000 suna mult mai bine decit V663! Daca ar fi avut si decodare Dolby Digital ar fi fost la fix... asa probabil ca vor urma ori un Sony PS3 (habar n-am de jocuri dar este de departe cel mai bun Blu-ray player!) sau o placa de sunet Auzentech la HTPC...
  • DVD player Philips DVP5990 - OK n ue nicidecum Oppo sau Denon/Marantz, dar are calitate buna a imaginii, stie DivX si Xvid, are USB si mai costa numai $50 :) Daca mai stia si SACD era ideal... asa probabil ca o sa il inlocuiesc cu un SACD de la Denon cind o sa mai imi revin bugetar :D
  • homemade HTPC: Gigabyte GA-MA78GM-S2H, AMD Athlon 64 X2 5400+ Brisbane 2.8GHz, 4GB DDRAM Corsair 800Mhz, LG Blu-ray HDDVD DVD GGC-H20L, WD Caviar 640GB WD6400AAKS. Mobo Gigabyte are chipset AMD 780G, adica video integrat ATI Radeon HD 3200 cu iesire HDMI, arhisuficient pt HD playback si pt mine care nu sint gamer. Audio integrat este Realtek ALC889A 7.1 cu dts NEO:PC si S/PDIF In/Out. Doar 2 probleme: pe northbridge poti sa prajesti oua linistit - in ciuda unui fan auxiliar - iar pe HDMI audio LPCM e numai 2 canale. Anyways, la aproximativ $500 e o afacere buna :)
  • boxe: front - Boston Acoustic T-930 towers (really, really great!!!), center - Boston Acoustic CRC7 (putin prea dinamic dupa gustul meu, dar se regleaza din receiver), surround - Paradigm 9se towers (2nd hand in conditie relativ buna, altfel ar fi fost de nivelul T-930, dar pt surround sint excelente; din pacate sint 4 ohm), subwoofer - Cerwin Vega Classic Series 12" 250W (asta e cutioaie imensa care insa reda sunetele joase impecabil... se cam zguduie casa daca il dai mai tare :D).
  • HDTV - deocamdata nu :) momentan am luat un monitor Westinghouse de 26" 1920x1200 cu intrari VGA, DVI si HDMI. Excelent! Ecranul cam mic, dar asta e deocamdata... cind o sa am ceva mai bun o sa fie un monitor excelent sau un TV grozav in dormitor:)
Well, toate smecheriile astea au costat ceva banutzi, desi nu sint chiar end-of-the-line, dar zau ca merita... e incredibil cum pot suna toate impreuna! Am (re)vazut The Wall, Dolby digital 5.1, DVD si am descoperit sunete care nici nu stiam ca sint acolo! Asta ca sa nu mai zic de Matrix HDDVD cu DTS! Apropos, sint deal-uri f bune la HDDVD-uri, acum ca s-a cam incheiat razboiul formatelor si a cistigat Blu-ray.

Pina si la muzica comprimata - mp3, wma, ogg - se simte o diferenta notabila, parca isi recapata din stralucire... Acuma m-am pus pe download-at niste FLAC-uri sa vedem cum suna :D