joi, 11 septembrie 2008

Mama ce bou!

Pe meleaguri straineze iti cam vine sa rizi de tot ce e neobisnuit, sa faci misto de cele mai banale lucruri si sa te extaziezi cind incepi sa intelegi un pic din cultura locurilor... Probabil sint semne ale dorintei inerente de a te adpata de a nu mai fi - si a nu mai fi considerat - un auslander. Din aceeasi categoriei cu vorbitul limbii materne cu accent englezesc, italian sau de aiurea... Sau cu numele pompoase si nejustificate date copiilor... Si binenteles cu "clima bizonica" daca mai tineti minte clipul cu bizonul mioritic ajuns in Spania...

Acum citiva ani, haluduind aiurea printr-un mall in Sacramento, impreuna cu un coleg de servici, faceam exact acelasi lucru... Comentam toate prostiile pe care le vedeam prin magazine, ne dadeam cu parerea de aspectul cite unui individ, ne suceam gitul de zor sa vedem daca toate americancele arata ca Pamela Anderson, etc... Si binenteles trancaneam de zor; in engleza, ca nu sint prea tare la hindi si nici Amit nu le prea avea cu alte limbi europene :)
Dupa citeva reprize bune de comentarii, Amit se intoarce spre mine si imi zice foarte serios: "Tare nasol ca nu putem vorbi decit eengleza intre noi!" "De ce?!" il intreb mirat de profunzimea gindului intr-o asa dupa amiaza relaxata... "Pt ca inteleg astia tot ce zicem! Cum draq sa mai comentam despre ei acum ca ne-am dat seama?!"
Si brusc o rusine infernala m-a cuprins gindindu-ma cam ce ar fi putut auzi/intelege niste oameni normali care s-ar fi putut afla la cumparaturi la ora aceea.

Astazi insa am comentat de unul singur, in romana, sau cam asa cred... Am comentat ceva ce am vazut scris pe o masina care gonea pe autostrada in fata mea. Si ce scria? "OH, WHAT A BOW! - www.ohwhatabow.com". Si ce-i de ris? Pai daca citesti in engleza si intelegi in romana te gindesti ca isi face vreunul reclama la cit e de dobitoc...
Si da-i si rizi, tot intr-o veselie am tinut-o pina acasa, unde am ajuns determinat sa caut pe net ce naiba e cu site-ul respectiv... Nu va mai descriu ce soiuri de presupuneri, despre ce o sa gasesc acolo, a debitat mintea mea obosita :D

Asa se face ca am aceeasi impresie jalnica de acum citiva ani, cind am descoperit ca nu sint singur pe lume si cit de jenant poate fi ca cei de linga tine sa inteleaga toate prostiile pe care le debitezi... Pt ca site-ul respectiv se ocupa de ceva mai mult decit normal, interesant, frumos si linistit: produce si vinde funde de par pt copii!

Probabil ca e inca o dovada a lipsei de normalitate a universului din care provin, si numesc aici scumpa noastra tara, pt ca aici va garantez ca nimeni nu s-ar fi gindit sa rida sau sa nu ia in serios site-ul respectiv.